Wyjazd życia

Wyjazd życia – śmiało mogę tak nazwać wyjazd na Sumbar Lake, w tym roku. Zarówno dla mnie, jak i mojego kolegi Andrzeja był on niesamowity. Przez sześć dni, codziennie na macie pojawiała się co najmniej jedna ryba 20+, a w przeciągu całego wyjazdu, wyholowaliśmy pięć ryb 25+! Zasiadka, do której przygotowywałem się przez pół roku, nie musi być obszernie opisywana – zdjęcia będą najlepszym podsumowaniem naszego wyjazdu, lecz chciałbym przybliżyć pokrótce taktykę oraz sposób nęcenia.

Wytypowaliśmy 3 miejscówki. Konsekwentnie postanowiliśmy, że każde z miejsc będzie nęcone inaczej. Pierwszą miejscówkę zasypywaliśmy, tylko kulkami 30 mm. Drugą – kulki 25 mm, 24 mm i 22 mm. Trzeci spot, nęciliśmy głównie przynętami o rozmiarze ok. 20 mm. Muszę dodać, że niedawno Sumbar Lake po stracie znacznej ilości dużych ryb (choroba) został zarybiony karpiem do 10 kg. Dlatego chcieliśmy całkowicie zrezygnować z ziaren, licząc na to, że będziemy łowić większe ryby – był to strzał w dziesiątkę!

Andrzej wolał łowić blisko i czekać na dużą rybę, gdyż jest bardziej cierpliwy. Właśnie na jego miejscu nęciliśmy największymi kulkami. Udało mu się złowić z tego miejsca 3 ryby, ale za to naprawdę okazałe – 25,40kg 24,70kg i 17,10kg.

Ja obławiałem pozostałe dwa miejsca, gdzie trzeba było rzucać dużo dalej i może trochę też więcej kombinowałem, gdyż lubię poszukać ryby w łowisku. Z tych miejsc udało mi się złowić 21 ryb, gdzie każda przekraczała 10 kg. W tym pojawiły się trzy 17+, trzy 19+, osiem ryb 20+ (największa 24,90 kg) i 4 ryby 25+. Dlatego uważam, że taktyka sprawdziła się idealnie. Mimo że nęciliśmy dużymi kulkami, mieliśmy na uwadze, że Chorwackie karpie są cwane i zdecydowanie wolą pobierać małe przynęty. Przez to głównie skupiliśmy się na przyponie Ronnie rig, a na niego zakładaliśmy znakomite Pop-upy Rod Hutchinson – Monster Crab i Mullbery Florentine (15 mm). Jednak naszym największym „killerem” okazał się Scopex od DT Baits.

Nie ma nic lepszego niż regularne brania – to cieszy najbardziej!